PARTCO verkkokauppa käyttöehdot

Tutustu myös toimitusehtoihimme.

Seuraavia ehtoja sovelletaan Elgood Oy / Partco:n ja sen asiakkaiden välisessä verkkokaupankäynnissä.

Myymme elektroniikan komponentteja ja huoltotarvikkeita pääasiassa yrityksille ja yhteisöille sekä yksityishenkilöille.

Olemme sitoutuneet noudattamaan toiminnassamme hyvää kauppatapaa sekä sähköisestä kaupankäynnistä, postimyynnistä ja kuluttajakaupasta säädettyjä lakeja.

1. Rekisteröityminen

1.1 Tilauksen tekeminen verkkokaupan kautta ei edellytä rekisteröitymistä. Tilauksen käsittelyn kannalta asiakkaan pitää antaa rekisteröitymistä vastaavat tiedot Elgood Oy / Partco:n käyttöön. Tietoja käytetään ainoastaan jätetyn kertatilauksen käsittelyyn.

1.2 Asiakkaan rekisteröityessä tämän tulee antaa Elgood Oy / Partco:n asiakasrekisteriin:

  • yritysasiakkaana tai yksityishenkilönä käytössä oleva sähköpostiosoite ja nimi sekä muut tarvittavat tiedot
  • yritysasiakkaan tulee ilmoittaa yrityksen nimi, yhteyshenkilö, sähköpostiosoite, toimitus- ja laskutusosoitteet ja muut tiedot
  • yksityishenkilön tulee ilmoittaa nimi, osoite, sähköpostiosoite, puhelinnumero
  • asiakas antaa suostumuksensa, että Elgood Oy / Partco rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä

1.3 Elgood Oy / Partco:n asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Sitoudumme olemaan luovuttamatta asiakastietoja järjestelmän kannalta riippumattomille osapuolille.

2. Tilauksen sitovuus

2.1 Verkkokaupankäynnissä yhteydenpito osapuolten välillä tapahtuu joko sähköpostitse tai puhelimitse. Asiakas sitoutuu tilauksensa tehtyään tarkkailemaan sähköpostiaan tilausvahvistuksen vastaanottamiseksi.

2.2 Asiakkaalla on oikeus sähköpostitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta peruuttaa koko tilaus tai osia tilauksesta. Toimitus on tapahtunut, kun asiakkaalle on toimitettu osa tilauksesta tai ilmoitus, että tilaus on noudettavissa noutomyymälästä.

2.3 Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin sopimus- ja toimitusehtoihin, jotka on kerrottu erikseen kohdassa Toimitusehdot.

2.4 Asiakkaan tilauksen tekemisen jälkeen ei Elgood Oy / Partco:lla ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja.

3. Tuotetiedot

3.1 Emme vastaa tuotetietojen ja -kuvien oikeellisuudesta.

3.2 Emme vastaa tuotteen käyttövirheen aiheuttamista vahingoista.

4. Hinnat

4.1 Voimassaolevat hinnat ovat verkkokaupassa ilmoitetut hinnat euroissa (EUR). Vierailijalle verkkokaupan hinnat sisältävät arvonlisäveron. Rekisteröityneelle yritysasiakkaalle hinnat esitetään ilman arvonlisäveroa. Elgood Oy / Partco pidättää oikeuden hinnanmuutoksiin.

4.2 Alennuskoodit ja kupongit ovat voimassa ainoastaan verkkokauppatilauksilla. Ei myymälässä. Kuponkeja koskevat mahdolliset rajoitukset mainitaan erikseen.

4.3 Tilaukseen lisätään toimitustapakohtaiset toimituskulut. Noudettaessa Elgood Oy / Partco:n myymälästä tilaukseen ei lisätä noudosta johtuvia lisäkuluja. Elgood Oy / Partco pidättää oikeuden toimituskulujen muutoksiin tilauksen käsittelyn yhteydessä.

5. Toimitus

5.1 Mikäli tuotetta on varastossamme, sen arvioitu toimitusaika on yhdestä kolmeen (1-3) työpäivää. Joillakin erikois- tai uutuustuotteita voi olla pidempi toimitusaika. Ilmoitamme erikseen mikäli tilauksen käsittelyaika on enemmän kuin 5 työpäivää.

5.2 Mikäli tuote halutaan ehdottomasti tiettyyn päivään mennessä, on siitä mainittava erikseen tilauksen teon yhteydessä tilauksen viestikentässä.

5.3 Mikäli asiakas ostaa tuotteita, joille Elgood Oy / Partco on ilmoittanut eri toimitusajat, toimitetaan tilaus asiakkaan toiveiden mukaisesti mahdollisesti useammassa erässä.

5.4 Kaikki Elgood Oy / Partco:n toimitukset tapahtuvat lähtökohtaisesti Suomen Postin välityksellä.

5.5 Tuotepalautuksista tulee aina sopia etukäteen Elgood Oy / Partco:n kanssa ennen tuotteiden palauttamista.

5.6 Asiakkaalla on oikeus peruuttaa noutotilaus missä tahansa vaiheessa, myös silloin kun tilaus on jo käsitelty. Mikäli asiakas ei aio noutaa/lunastaa tilaustaan, tulee hänen kuitenkin ilmoittaa siitä myyjälle.

5.7 Asiakkaalla on oikeus saada hyvitys ennakkomaksetulta tilaukselta niiden tuotteiden osalta joiden toimitusaika on kohtuuttoman pitkä. Elgood Oy / Partco pidättää oikeuden suorittaa pelkästään kokonaistoimitus yhden kuukauden sisällä tilauksen jätöstä. Kuukautta pidemmiltä toimitusajoilta asiakkaalla on oikeus saada ennakkomaksetun tilauksen jälkitoimitus ilman erilliskuluja, mikäli toimitusaikaa ei ole saatettu asiakkaan tietoon ennen verkkokaupan tilausvahvistusvaihetta.

6. Maksuehdot

6.1 Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:

a) Ennakkomaksu Paytrail-maksuvälityspalvelun kautta (verkkopankit, luottokortit, Paytrail-tili) suojatun SSL-yhteyden yli.

Verkkopankkimaksamisessa seuraavat: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, POP Pankki, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, Visa, Mastercard ja American Express.

b) Ennakkomaksu PayPal-maksuvälityspalvelun kautta.

c) Lasku yritysasiakkaille. Laskutuksesta tulee sopia Elgood Oy / Partco:n kanssa erikseen. Edellytämme että yrityksen toiminnan aloittamisesta on kulunut vähintään yksi vuosi ja yrityksen luottotiedoissa ei ole maksuhäiriömerkintöjä.

d) Käteinen myymälästä noudettaessa.

6.2 Maksupalvelutarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

7. Palautukset

7.1 Asiakkaalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä poislukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa.

7.2 Asiakkaan tulee tehdä palautusilmoitus puhelimitse tai sähköpostitse osoitteeseen myynti(at)partco.fi ENNEN tuotteen palauttamista. Palautukset lähetetään osoitteeseen Elgood Oy / Partco, Malmikaari 10 1.krs., 00700 Helsinki.

7.3 Palautukset tulee tehdä Postitse tai tuomalla tuote myymälään.

7.4 Aiheettomista palautuksista veloitamme kulut asiakkaalta. Viallisen tuotteen/osan etsiminen osapaketista on myös erillinen maksullinen palvelu.

7.5 Puutteellisesti palautetut tai takuuhuoltoon lähetetyt tuotteet (katso ohjeet yllä) lähetämme asiakkaan kustannuksella takaisin.

7.6 Palautusoikeus on aina tuotekohtainen eikä toisen tuotteen toimituksen mahdollinen myöhästyminen oikeuta saamaan toiselle tuotteelle pidempää palautusaikaa.

7.7 Käytetyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta.

8. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

8.1 Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta postikuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto Postin virkailijan läsnäollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote/tuotteet ovat vaurioituneet, tee Postissa heti vahinkokilmoitus. Tämän jälkeen ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

9. Reklamaatio

9.1 Mikäli asiakkaalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms., tulee asiakkaan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa Elgood Oy / Partco:lle puhelimitse tai sähköpostitse osoitteeseen myynti(at)partco.fi. Virheellinen toimitus palautetaan toimituskuluitta Partco:n antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran, Elgood Oy / Partco palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle.

10. Ylivoimainen este (Force majeure)

10.1 Elgood Oy / Partco ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Elgood Oy / Partco:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Elgood Oy / Partco:n toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä tekijästä.

11. Riitojen ratkaisu

11.1 Tästä verkkokauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan hyviä kaupankäynnin tapoja sekä tarvittaessa Suomen lakia. Mahdolliset erimielisyydet pyritään AINA ratkaisemaan ilman kuluttaja-asiamiestä tai Helsingin käräjäoikeutta.

11.2 Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).